Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

POMYSŁOMANIA W PRAKTYCE

Piątek, 24 lipca 2015

MASZ POMYSŁ - Zobacz jak przygotować formularz wniosku. To bardzo proste!

1. Na początku należy określić czy zrealizowane zadanie będzie spełniać następujące warunki: 

• przede wszystkim musi być ogólnodostępne - w praktyce oznacza to, że każdy radomszczanin będzie mógł z niego korzystać;
• musi być zrealizowane do końca 2016 roku - oznacza to, że mamy tylko jeden rok na jego realizację;
• musi należeć do zadań gminy - zobacz listę zadań gminy tutaj lub zapytaj w urzędzie; 
• musi być zgodne z prawem, planem zagospodarowania przestrzennego, strategiami - zapytaj o to w urzędzie;
• jego realizacja nie może przekroczyć 250 tysięcy złotych - dlatego przyjdź i skonsultuj kosztorys z urzędnikami; 
• projekt musi być umiejscowiony na terenie będącym własnością miasta, TBS, OSP lub spółdzielni czy wspólnot. 
UWAGA! Spółdzielnia lub wspólnota musi być właścicielem terenu, a nie zarządzającym czy administratorem. W wielu przypadkach tereny administrowane przez spółdzielnię czy wspólnotę są współwłasnością spółdzielni (wspólnot) i właścicieli lokali budynku wielomieszkaniowego (bloku). Taka sytuacja wyklucza możliwość realizacji zadania w ramach budżetu obywatelskiego.

2. Kiedy jest już pomysł, pora „przelać” go na papier. 
Projekt składa się na specjalnym formularzu który można pobrać: 
• ze strony internetowej budzetobywatelski.radomsko.pl 
• osobiście w Urzędzie Miasta - na dole obok biura podawczego

3. Poprawnie wypełniony formularz powinien zawierać: 
• nazwę projektu; 
• krótki opis projektu. 
Uwaga ważne! Opis ten zostanie wykorzystany jako „skrócony opis projektu” dla projektów pozytywnie zweryfikowanych; 
• miejsce realizacji projektu - np. ulica, dzielnica, szkoła itp. 
• opis tego, co zostanie wykonane w ramach prac, wskazanie głównych działań, które będą podjęte przy realizacji projektu; • uzasadnienie, czyli odpowiedź na pytanie - dlaczego akurat ten projekt ma zostać wykonany, jak na tym skorzystają mieszkańcy miasta; 
• opisanych odbiorców projektu - należy odpowiedzieć sobie na pytanie do kogo kierowany jest nasz pomysł, kto będzie mógł korzystać z realizowanych działań
• obliczony szacunkowy koszt projektu oraz przewidywane koszty eksploatacji 
UWAGA! na tym etapie konstruowania wniosku - należy zapytać urzędników. Precyzyjne i dokładnie wskazane koszty zwiększają szanse realizacji projektu. Urzędnicy czekają na mieszkańców w każdy wtorek w godzinach 15.00 - 17.00. Na koniec sierpnia odbędzie się także maraton pisania wniosków, podczas którego obecni będą naczelnicy właściwych wydziałów. 
• informacje o autorze projektu - pamiętaj, aby wpisać wszystkie swoje dane kontaktowe do formularza oraz podać swój numer telefonu i/lub e-mail, dzięki czemu osoby dokonujące oceny formalno-prawnej projektu będą mogły się z Państwem szybko skontaktować. 
Uwaga ważne! DO WNIOSKU KONIECZNIE NALEŻY DOŁĄCZYĆ
• listę poparcia dla projektu podpisaną przez minimum 30 mieszkańców, którzy ukończyli 16 rok życia. Wzór listy znajduje się TUTAJ. Uwaga wnioskodawca nie może być jednocześnie popierającym pomysł. Warto pamiętać, że: projekt dotyczący dowolnego miejsca w Radomsku będzie mógł złożyć każdy mieszkaniec miasta. Jednak, aby pomysł był ważny będzie musiał uzyskać poparcie trzydziestu osób. 
Uwaga - głosować będziemy mogli - jedynie na zadania z obszaru, w którym mieszkamy. Ostatecznie zwycięży projekt, który uzyska najwięcej głosów. 
• jeśli dotyczy pomysłu: zgodę na dysponowanie terenem TUTAJ; zgodę na udostępnienie terenu TUTAJ; zgodę opiekuna na uczestnictwo małoletniego TUTAJ
WAŻNE – Jeśli posiadają Państwo wykonane kosztorysy, szkice, plany lub inne materiały - załączcie je do wniosku! Kiedy można zgłosić projekt i gdzie można to zrobić Projekty może składać w dniach 1- 15 września każdy mieszkaniec Radomska, który w momencie składania wniosku ma ukończone 16 lat.


Uwaga! Formularz zgłoszenia projektu można złożyć:
• w formie papierowej w Urzędzie Miasta w kopercie z napisem” BUDŻET OBYWATELSKI” w godzinach pracy Urzędu
 • w formie elektronicznej na adres budzetobywatelski@radomsko.pl. W przypadku składania formularza drogą mailową należy dołączyć skany wymaganych załączników. 
• poprzez dedykowaną aplikację 
WAŻNE
 – w przypadku stwierdzenia braków lub błędów, pracownicy urzędu skontaktują się z wnioskodawcą telefonicznie i/lub drogą elektroniczną. Od momentu zawiadomienia przewidziano 3 dni na wprowadzenie poprawek lub uzupełnienia wymaganych dokumentów.

Powrót